fitness24seven

 
 

Jag skaffar ett gymkort, jag gymmar en månad, jag skadar mig och får gymförBud i 6 månader, börjar lite lätt igen, skadar mig igen och får utskällning från sjukgymnasten and it keeps going... 
 
Men nu känner jag att min vardagliga PW inte räcker till. Jag måste röra på mig mer, känna att jag svettas, kämpar, får synliga resultat utan den där jävla vågen. (Den kommer att användas, men jag vill göra måttbandet till min bästa vän). Så idag signade jag upp mig på fitness24seven
 
Jag kommer inte att träna 7 dar i veckan, då tröttnar jag på en gång. Men jag ska börja med 2-3 dar i veckan och känner jag att det funkar men att jag kan mer, orkar mer, så kör jag på! Det blir mycket kondition men mest fokus på ben och rumpa samt mage. Och självklart ska jag träna med min bästa Bellis och första passet går av stapeln imorgon, kl 08.00. Så fastän det är Valborg och man ska vara ute och ränna i stan så tar jag ett sista glas vatten och kryper ner i sängen. Imorgon ska jag vara utvilad, klocka ringer 07.00!
 

#majförmig

 
 
Kvällsmaten för idag: Lindahls vaniljkvarg 150g 0,2% (inte den som är utan tillsattsocker) och färska jordgubbar. Tycker denna kvargen är mycket godare (det är den stora förpackningen på 500g) än vad de små förpackningarna  är. De går ju att äta, men är väldigt sträva i smaken. Denna kostar 1pp mer för samma mängd, men det är SÅ värt!
 
 
Det har varit en konstig vecka, en jobbig vecka för min kropp. Utemat varje dag nästan, ett tom kylskåp, en jobbresa till Stockholm  och tillbaka i Kungsbacka inom 24h, alkohol och chips.. Ja sånt som man kanske inte ska unna sig på vardagarna om man kör Viktväktarnas riktlinjer. Eller, kan kan man alltid.. Om man räknar, och det har jag dessvärre inte gjort.
 
Men imorgon är det valborg, vägdag och nya PP för mig så då börjar jag med en ny utmaning som jag ska köra hela Maj månad. En utmaning som wwmilla har skapat och som förhoppningsvis väldigt många inspireras och hoppar på.
 
HÄR kan ni läsa vad utmaningen går ut på och hashtagen på instagram är #majförmig!
 
Mina målsättningar under maj månad:
 
  • Viktnedgång
  • nå mitt 10% delmål
  • komma under 90-talet
  • äta ute max 1 gång/vecka och följa matsedeln som görs varje Söndag
  • unna mig gott, men allt ska räknas!
  • skaffa ett gymkort på fitness24seven
  • träna 3-4 dar i veckan, variera styrketräning och kondition
  • gå till och från jobbet varje dag OAVSETT väder
  • springa VårRuset i Halmstad den 5e maj
  • utmana mig själv och använda min FITBIT till 110%
I maj är det mycket som händer för mig; konserter, festivaler, middagar, weekends, fotbollsmatcher.. Så det gäller att planera in i minsta detalj, men man ska ändå få ha roligt :) 
 
Är ni på? Låt detta bli #majförmig. Sätt dina egna mål utefter dina egna förutsättningar. Det är bara du som bestämmer vad målet/målen ska vara och det är bara du som kan fullfölja det, men vi finns här som pepp!
 
NU KÖR VI!

Stockholm



Befinner mig just nu i Stockholm med världens bästa Frida. Imorgon är det jobbmöte som gäller i två timmar och sen blir de tåget hem igen. Dessa dagar räknas inga PP pga jobbresa och otillgängliga resurser, men jag är tillbaka på torsdag igen. Och på fredag är det första maj och då är det en ny utmaning som gäller, #majförmig . Mer om det imorgon 😘