Försäkringskassan och föräldrapenning

Godkväll!

Kom hem för inte så längesedan - körde hem vår nya fina bil! Helt underbar att köra och att åka i. Eftersom att jag är så ovan att köra lite högre och större bilar har jag svårt att hålla mig på rätt sida av vägen, blir att jag sätter förarsätet i mitten av vägen, blir lite rangligt då, haha. Var inte jättepoppis i Daniels ögon men han har nog släppt det nu :)

Till något tråkigare: försäkringskassan och planering av föräldraledighet.. hur komplicerat och invecklat är inte detta egentligen? Tror jag har pratat med FK en gång i veckan den senaste tiden för att få info om hur saker och ting fungerar, tips på hur man ska planera sina föräldraledighet, hur många dagar man kan avsäga sig, när man ska anmäla om 10 första dagarna som andra partnern etc.

Så ikväll har jag suttit och räknat lite på hur många dagar i månaden man ska ta ut, hur man ska göra när bebis fyllt ett år och hur länge vi planerar att ha henne hemma. Kan säga att jag inte har mycket hårstrån kvar på huvudet, men för helt enkelt fortsätta en annan kväll då jag inte orkar lägga mer energi och grubbleri på detta ikväll.

Kram!

Min favorittjej som alltid gör en glad ❤️

Kommentera här: