Morgonmys

Godmorgon!
 
Har sovit jättedåligt inatt. Har drömt massa mardrömmer (som jag har sluppit den senaste tiden) men som kommit tillbaka, lillen har tryckt mot blåsan så jag har besökt toaletten ett antal gånger, slog till Daniel när jag skulle rusa upp också (av misstag såklart) då jag la över alla sängkläder och kuddar på honom mitt i rusningen. Får jag inte sömn, då vet jag att dagen inte kommer att bli den mest produktiva. Men, jag hoppas att det såklart vänder och att jag orkar med hela dagen. Vaknade av att hon sparkade lite i morse, den känslan! :) 

Kl 13 väntar ett besök hos MVC psykolog. Då jag inte mått så bra psykiskt pga graviditen, hjärnspöken som sätter käppar i hjulet som har gjort så att jag inte kunnat njuta så mycket av tiden som har gått, skickade min barnmorska en remiss till deras psykolog så vi kan reda ut det, en gång för alla. Risken för förlossningsdepression är hög just nu och jag vill verkligen inte hamna där. Men de senaste två veckorna har jag faktiskt mått riktigt bra. Antagligen för att vi börjat titta på inredning till lillen, köpt möbler och lite kläder och börjat planera. Tiden går så mycket fortare då än om jag skulle legat hemma i sängen och bara läst om missfall, dödsfall och hemska historier om graviditeter och förlossningar. Så jag ser ett ljus i tunneln, men det är långt kvar :) 
 
Nu väntar frukost och sedan jobb!
 
Kram
 
 

Kommentera här: