v26 och en enorm längtan

Hej! :) 

Igår blev det en bloggfri dag. Jag vaknade upp med Zelda på armen i mammas säng i Halmstad och snuffsade lite i hennes hår. Gud vad jag älskar den tjejen! Vilken gåva jag har fått som får vara moster till henne, som får leka med henne när jag vill och träffa henne när jag vill. Som har en mamma som är okej med att jag tar upp henne till oss minst en gång i månaden får mys och lek. Är lyckligt lottad över att en sån fin familj!
 
Vid halv tio började vi sträcka på oss och gick upp och åt lite frukost. Catalina skulle ner till Helsingborg på fotbollsmatch, mamma började jobba kl 11 och mitt tåg gick 10.52. Zelda ville så gärna följa med mig hem till Danne och se på bebis nya spjälsäng och mysa, men hon kommer upp andra andra advents-helgen och myser med oss. 

Väl hemma var det bara att röja, vika tvätten och sortera in bebiskläder. Har ju som tidigare nämnt fått hur mycket fina bebiskläder som helst av vänner och familj (tack!!), och nu när jag skulle sortera in allt så inser jag att jag inte får plats i byråerna, haha.. har jättemycket i storlek 50 och 56 men tydligen så växer dem ur det ganska fort, så får förska önska mig och inhandla lite i 62 & 68 också. Vi ska ju som sagt till Gekås på måndag efter jobbet, typ min favoritaffär i hela världen! Vi har i praktiken köpt allt vi behöver till bebisen, det enda som saknas är en fårpläd, mysig åkpåse, skötväska och alla småsaker så som krämer, oljor etc som man behöver ha hemma till bebis :) 
 
På kvällen åkte vi hem till Anna&Pierre och hämtade vårt fina skötbord som vi har fått ta över av dem och sedan blev det snabbhandlning på Willys. Har man gravidhjärna om man kör självscanning, tar två kundkorgar med papperskassar och lägger alla tunga saker i en påse och alla lätta saker i en, så att den tyngre sedan går sönder när man bär ut till bilen? :P
 
Till middag blev det Daniels spaghetti och köttfärsås där Oscar&Sofie kom över på middagen och sedan kollade vi en urusel katastrof-film med tornados. En söndag precis som den ska vara ;) 
 
Och idag går vi in i v26, känns helt overkligt, så långt bort men ändå så nära! 
 
 

Kommentera här: