v27 och en sparkande bebis

Godmorgon!

Blev en bloggfri helg då jag var helt slut och vi har hållt i gång hela helgen.
I fredags hämtade jag lillasyster på tågstationen och destinationen blev kungsmässan. Med en miljon andra människor. Vi var så trötta och inte ett dugg shoppingsugna (vad har hänt??), så det enda vi fick med oss hem var en grej på Kjell&Company till Daniel eftersom han skickade oss som sändebud..
Sen blev det att hämta upp pizzan och köra direkt hem för att mysa ner oss i soffan och kolla på film.
Lördagen bestod av storhandling, julfrukost, julpyntning i hela lägenheten, ännu mer filmmys och vid 18 körde vi in mot Skandinavium för att se allas våran favorit: Håkan Hellström! 

Att gå på konsert med foglossning i 6e månaden kanske inte är något att rekommendera, stod mest på kanten för att stödja mig mot ett galler medans Daniel och Catalina dansade och sjöng loss. Men Håkan är som alltid, magisk och jag är jätteglad att vi gick dit. Eftersom att vi hade hängt in jackorna och 14000 andra också hade gjort det så tyckte jag det var bäst att hämta ut dem innan alla andra gjorde det. Han spelade så klart lite längre, men hittade ett "lutställe" (tänk vad man kan hitta saker att luta sig mot som gravid som man aldrig annars hade gjort, haha), där jag la våra jackor och njöt lite av slutet.
 
Igår blev det Kungsmässan igen där jag hittade ett par leggings eftersom att strumpbyxor är så himla kallt i den isande kylan. Blev ett besök på Rusta också och inhandlade ytterligare julsaker. Har även hittat ett par vinterskor som jag vill bona mig i, men får vänta lite med det köpet :)

Igårkväll började lillen sprattlade jättemycket också när jag skulle sova och jag kände hur magen upplevde en berg och dalbana. Trodde först det var en Alien som sprattalde runt, men det var det såklart inte. MEN, vilken känsla! Helt underbart och jag vill aldrig att det ska sluta! Och imorse, när klockan ringde 05.45 så började hon röra på sig igen. La då Daniels hand på magen där jag precis kände att hon sparkat och medans Daniel sover så sparkar hon till och Daniel undrade vad som egentligen hände, då var det första gången han kände det! Låg kvar en halvtimme och bara myste för det så är så himla mysigt!
 
Idag går vi in i v27 och jag kan inte beskriva med ord hur lycklig och glad jag är och att jag börjar känna mig piggare. Allt känns mer verkligt och att jag känner henne mer och mer hela tiden är så himla underbart. 13 veckor kvar, sedan är hon här <3
 
 

Kommentera här: