#majförmig

 
 
Kvällsmaten för idag: Lindahls vaniljkvarg 150g 0,2% (inte den som är utan tillsattsocker) och färska jordgubbar. Tycker denna kvargen är mycket godare (det är den stora förpackningen på 500g) än vad de små förpackningarna  är. De går ju att äta, men är väldigt sträva i smaken. Denna kostar 1pp mer för samma mängd, men det är SÅ värt!
 
 
Det har varit en konstig vecka, en jobbig vecka för min kropp. Utemat varje dag nästan, ett tom kylskåp, en jobbresa till Stockholm  och tillbaka i Kungsbacka inom 24h, alkohol och chips.. Ja sånt som man kanske inte ska unna sig på vardagarna om man kör Viktväktarnas riktlinjer. Eller, kan kan man alltid.. Om man räknar, och det har jag dessvärre inte gjort.
 
Men imorgon är det valborg, vägdag och nya PP för mig så då börjar jag med en ny utmaning som jag ska köra hela Maj månad. En utmaning som wwmilla har skapat och som förhoppningsvis väldigt många inspireras och hoppar på.
 
HÄR kan ni läsa vad utmaningen går ut på och hashtagen på instagram är #majförmig!
 
Mina målsättningar under maj månad:
 
  • Viktnedgång
  • nå mitt 10% delmål
  • komma under 90-talet
  • äta ute max 1 gång/vecka och följa matsedeln som görs varje Söndag
  • unna mig gott, men allt ska räknas!
  • skaffa ett gymkort på fitness24seven
  • träna 3-4 dar i veckan, variera styrketräning och kondition
  • gå till och från jobbet varje dag OAVSETT väder
  • springa VårRuset i Halmstad den 5e maj
  • utmana mig själv och använda min FITBIT till 110%
I maj är det mycket som händer för mig; konserter, festivaler, middagar, weekends, fotbollsmatcher.. Så det gäller att planera in i minsta detalj, men man ska ändå få ha roligt :) 
 
Är ni på? Låt detta bli #majförmig. Sätt dina egna mål utefter dina egna förutsättningar. Det är bara du som bestämmer vad målet/målen ska vara och det är bara du som kan fullfölja det, men vi finns här som pepp!
 
NU KÖR VI!

Kommentera här: