VårRuset 2015

 

Den 5e maj är det dags. Förra året så tävlade min kära mor om att vinna biljetter till VårRuset. Jag skulle egentligen varit med men kunde ej lösa ledighet från jobbet, så jag lovade att ställa upp nästa år (alltså i år), om vi skulle genomföra det såklart. Mamma vann såklart biljetter även igår (tur i tur) så jag kunde ju inte annat än att ställa upp, Så den 5e maj går det av staplen och det kommer att vara i Halmstad. Åker ner efter jobbet, förbereder mig mentalt och gör så gott jag kan.

Hur detta ska gå är ytterst tveksamt eftersom att jag ALDRIG springer, inte ens joggar (om jag inte kutar mot bussen). Men de senaste månaderna har jag gått till och från jobbet varje dag, vilket väderlag det än var ute. Jag har även gått längre promenader för att det är skönt, om jag ändå orkar så är det bara att köra. Kommer antagligen inte löpa, men lite småjogging varvat med ett snabbt tempo, som om det var en PW på liv och död, ska jag nog klara av.. Ska bara förbereda mig mentalt först ;)

Är det några av er som ska göra det och vad har ni satt för mål? Är det första gången eller ni har gjort de innan? :)

Kommentera här: