viktväktarna

Har alltid pendlat upp och ner med min vikt. När jag mår bra går jag upp, när jag mår dåligt går jag ner. Fast på senare tid har de bara blivit upp.

Jag älskar choklad i alla dess former och smaker. Ljus choklad med nötter, daim, krokant, smarties, karamell. Ja, allt möjligt! Och med den kärleken till choklad så kunde man frossa hur mycket som helst.

Men jag kom till en punkt där jag fick nog, avskydde mitt beteende och hur jag såg ut. Fastän man ska älska sig själv så gick de bara inte. Jag kände mig inte vacker på utsidan och då mådde jag inte bra på insidan.

Blev insyltad i träningshetsen, träning varje dag, två gånger om dagen. Hade en PT (som för övrigt är hur grym som helst), utföra sjuka benpass som avslutades med kräkningar, gick på diverse dieter och käkade hur mycket äggvita som helst. Men min mage pallade inte. Fick magkatarr och mådde så jäkla dåligt. Det var inte värt de, inte ens för att få den finaste kroppen. Man måste må bra på insidan också.

När inte de gick så började jag  att pulvra istället, och jag säger bara HELL NO. Aldrig mer! Har insett att min kropp behöver mat, den behöver riktig mat. Det behöver inte vara godis, glass, choklad eller läsk. M a t. Annars fungerar inte min hjärna och min mage kollapsar helt.

Så efter några månader på mitt då nya jobb, så blev jag lite intresserad av Viktväktarna efter att min chef och en av mina kollegor var med i de. Man fick äta vad man ville, när man vill men i måttliga i mängder. 

Tänk er att man får äta choklad, varje kväll om man så vill och ändå gå ner i vikt? Jag var i himmelriket! 
Nappade direkt och signade in mig i Juli. Åkte på semester strax efter och skippade att räkna propoints, som man gör i VV. Sedan var de september och då var de kick off med jobbet. En hejdundrandes fest och ganska mycket alkohol.

För jag gillar att ha roligt, jag vill kunna unna mig nån gång ibland med mina nära och kära. Därför kom jag aldrig igång ordentligt förens i november (efter alla födelsedagar).. Julen och nyår kom och jag gick upp 3kg på 1 vecka (käkade ett paket toffefee om dagen...) 

Men sedan tog jag mig i kragen och nu står vågen på -10kg. Jag har dock 31 kg kvar, men de får ta sin lilla tid. Har satt upp nya mål.

- Räkna allt, vare sig det är en skitdag eller ej
- Drick rikligt med vatten
- Gå till och från jobbet varje dag, i regn och rusk, i solsken och hetta
- Få in 3 pass i veckan utöver PWn till jobbet 
- Unna dig godheter på helgerna eller vid speciella tillfällen 
- Drick alkohol när du känner att du verkligen är sugen och gör det i måttliga mängder
- Planera dina måltider och var inte för impulsiv 
- När du äter något du tvekar på får du tänka "är de värt de?"
- Njut av livet 

Det kommer att ta sin lilla tid för mig att nå min målvikt. För nu är våren här och jag har konserter, weekends, summerburst och bröllop att se framemot de kommande två månaderna. Men jag ska ändå få de att fungera och även om man får
+ på vägen ibland (kan bero på många orsaker) så får jag se på helheten och kolla över hur mycket jag faktiskt har gått ner.

Jag har alltid gått på möten tidigare men har ändrat till Online för att testa några månader. Funkar de bra så byter jag när jag nästan är i mål, fungerar de inte alls så ändrar jag tillbaka illa kvickt.

Nu vet ni vad jag gör och vad bloggen dels kommer att handla om! Recept, inspiration, pepp, vardagsliv och Viktväktarna. :) 




Kommentera här: