att sätta delmål för att nå sitt stora mål



Den 13e Juni är det dags för bröllop. Två av våra bästa vänner ska gifta sig och det ska bli så himla roligt, som vi har längtat!

Har haft som delmål sen vi fick veta datumet att gå ner 5-10kg fram tills dess. Men jag älskar att leva livet också, ett glas vin till maten en fredags kväll eller en god mojito med tjejerna en lördagskväll - det är ett måste för mig. Mars-April var mina sämsta månader, +-+-+-.. Men så insåg jag att bröllopet var nära och att jag var tvungen att skärpa till mig. 

Gymkortet införskaffades, matplaneringen sköttes från punkt till pricka, jag räknade ALLT. Men det hände inget på vågen. Insåg till slut att de hade med min inre hälsa att göra, jag var väldigt orolig i kroppen och kunde inte slappna av. Jag var stressad, trött, arg, grinig och konstant hungrig. Men nu känns de som att jag hittat mig själv igen, nu är jag mätt hela tiden, räknar allt, sover ordentligt och kan t.o.m ha PP kvar när det är dags för sängen! 

Och så var det den där klänningen... Vad ska man ha på sig? Beställde hem kläder, skickade tillbaka, beställde nytt, skickade tillbaka. Så traska jag in på Lindex häromdagen och hittade denna vackra skapelse (mitt krav var en långklänning, jag älskar den modellen). Den fanns varken i L eller XL. Men kassörskan tyckte jag kunde prova klänningen i M, fast med en annan färg, för denna fanns inte inne.. Tog på mig den (den var mönstrad), kollade i alla olika vinklar, snurrade runt.. 'Ja, de kan gå..' Hämtade ut den igår, provade den imorse, och visst gick de!

MEN, jag vill gärna bli lite lättare runt mage, höft och rumpa.. Så jag har som delmål att ta ut mig max på varje träningspass och verkligen köra 4 gympass i veckan, samt PW till och från jobbet varje dag (i den mån de går). Då borde jag bli lite slankare kan jag tycka, för de borde väl gå? ;) 

Kommentarer:

1 Ellen:

Bra jobbat! Den mönstrade klänningen som du beskriver är den som jag ska ha på bröllop nu i Maj, kom också i strl M! Hurra för VV!

Svar: Åh vad kul! Ja, jag blev så himla glad! Tror det sitter mycket i hjärnan vilken storlek man tror man ska ha. L och XL är ju standard sen innan, man vill ha minus på vågen men man tänker inte att man går ner i kläder också.. ;)
i huvudet på thåström

Kommentera här: