Korvstroganoff





Kvällens middag som fick mätta magen blev korvstroganoff, broccoli och ris 😍

Recept för 6 portioner, 3pp/portion (för grytan)

377g måltidskorv (Viktväktarnas)
2 gul lök
1 pkt krossade tomater
2dl minifraiche 5%
1/2 dl Milda mat extra 4%
1 msk chilisås
Salt
Peppar
Färsk vitlök


Stek lök och korv så dom var en fin färg.
Häll i krossade tomater och rör runt. Häll i chilisås, mini fraiche och matlagningsgrädde. Krydda efter smak, rör runt och låt de puttra runt i några minuter. Servera med ris och kokt broccoli.

Min portion blev 7pp, 3 för grytan och 4 för riset. Jag är en korvfantast och har drömt om korvstroganoff hur länge som helst. Men sist jag gjorde de gick grytan på 10pp/portion, jag var oerfaren och hade inte utforskat riktigt ännu.. 😅

Men fann denna måltidskorven 9% på Ica idag. Har hört mycket om den men tyvärr bara dåliga saker, att den var smaklös och torr och dylikt. Men jag älskade den! Tyckte t.o.m den var godare än en vanlig falukorv, denna blir det definitivt igen! 

Kommentera här: