The Color Run & Color Me Rad

 
 
 
 

Jag har fått en försmak för lopp. Springa, gå, jogga, lunka.. You name it.
Var väldigt anti att springa VårRuset först när mamma ringde och berättade att hon hade vunnit biljetter. Jag, springa ett lopp? Med ett knä lika stabilt som en 90-årings och lungor utanför denna värld.. Nej nej. Men jag kan GÅ om ni ivrigt vill ha med mig.

 

Jag går ju alltid (okej oftast) till jobbet, 3km varje sträcka. Det blir minst en halvmil om dagen och då är det i rask takt med en stor ryggsäck som väger mellan 5-10 kg varje dag. Så när jag väl kommer till jobbet är jag helt genomsvett och varm, mindre kul när man jobbar på kontor och vill se någorlunda anständig ut (men det är ju ett annat i-landsproblem).

 

Och när loppet väl var slut så var jag så nöjd. Fick en liten försmak till att göra ännu ett lopp. Om jag går, lunkar eller springer, ja det får tiden avgöra. Men jag har kollat på några lopp och två av dom är i September. The Color Run och Color Me Rad. Första går av stapeln den 5e September och det andra är den 6e September. Båda loppen körs i Göteborg, oplanerat av arrangörerna eller bara roligt? Jag och mina kollegor funderar på att springa ett av loppen, man ska vara vitklädd, ta sig igenom 5km och kasta färg på varandra. Hur roligt är inte detta?

 

Och nästa år blir det definitivt VårRuset igen, både i Halmstad och i Göteborg. Så nu har jag ett nytt mål med min träning. Att lära mig springa och jogga. Hitta något som motiverar mig, som får mig att vilja göra det. För egentligen är det riktigt tråkigt att bara springa, men har man ett mål.. Ja, då kan det bara bli bra!

 

Har ni tips på bra löptekniker? Vad man ska tänka på? Do and Don’t? Vilka skor lämpar sig bäst för löpning? Nu är det ju inte 22 minuter jag ska springa på, men under 35 min är mitt mål iaf. Går det? ;)

Kommentera här: