VårRuset15 i Halmstad






Vilken dag! 😅

Tog en PW till jobbet i vanlig ordning, jobbade undan massa grejer så jag kunde sluta en timme tidigare. Direkt i bilen till Halmstad för där väntade VårRuset med mamma och systrarna. Blött, regning och lerigt var vi lite halvt pepp. Fick pussa lite på min Zedlis innan bilen gick till Galgberget.

Tävlade i olika stånd, fick lite gratisgrejer och sedan var det dags. Valde taktiken att springa till en stolpe, gå till nästa, springa till nästa osv efter varje stolpe. Mamma och Catalina hängde på (Melissa och Martina startade längre bak). Men fyfan.. Jag har ALDRRIG sprungit i princip. Dels för min astma men främst för min knäskada jag har haft sen innan. Det blev ju inte bättre när jag sedan fick andnöd och kånkade på en 7kg ryggsäck 😂 Som tur var hade jag förberett med astmamediciner i jackan, så det var bara att inhalera och fortsätta.

Mamma och Catalina sprang i förväg, jag var haltandes bakom. Min fot börjar domna bort i allt springande. HALLÅ?? Vad händer?! Trodde jag skulle smälla av.. 😂 efter 4 km var det bara att kuta. Kom in på 47 min, men är sjukt jäkla nöjd. Är en beginner och går alltid bara PW. Känslan efteråt var helt underbar, nästa år kör vi igen 👊🙏💪🙌

Kommentarer:

1 Anonym:

Vi e ju bara bäst pöss mamma 😜

Svar: Det är vi!! ❤️❤️
i huvudet på thåström

Kommentera här: